Monday, September 15, 2008

What is wrong with "My Mata"

*huikss*
blurr lak aku memikirkan masalah mata aku lately ni...erm apsal lah dia meminta + ala-ala merayu tok aku pakai 24/7 si cik cermin mata tu? plezz lah.. i don lyk k! tapi mate aku serius kelabu ha pandangan nyer..ala-ala jerebu gitew!last friday, saturday & sunday..aku mmg kene pakai..kalo x kompem..yg jarak 10m pon aku kureng jelas da..wow...ala-ala serius lak mata ku ni. owwhhh setelah sekian lame aku xkesah hidup tanpa cermin mata dlm kehidupan seharian kecuali tok driving or mmg aku tgh carik barang..which mean, memerlukan permerhatian yg lebih tajam..so, tym ni mmg lah aku "wajib" memakai menatang ni...


mase belajar dulu..leh terima lah kn kene pakai makhluk dr planet mane tah [seperti gamba kat atas] tapi kalo ke class dulu pon..sumpah..leh bilang ngan jari bape kali aku memakai dia..hahaha normally dia hny utk aku gune mase kat umah + hostel..sbb nyer aku takut lah yg ke careless'an' aku 2 bakal membuat poket aku kering [ sbb nyer..lu pikirlah sendirik wahai manusia!] aku selalunya pakai..mende alah seperti gamba kat bawah ni....dia lah peneman aku yg setia...almaklumlah aku kate setia sbb selalu jek aku bawak tido..hahahaa sbb aku tertido..bkn sengaja...2la aku ckp aku ni bkn seorang yg suka kan peraturan di mana..kene bukak menatang ni b4 tido..kalo dah aku study..pas2 tertido smpai pg..ape kes kn? hehehe so, mate aku jugak lah yg kering..pas2 gatal xpasal-pasal..dats y aku mencik mende alah ni..pas2..jgn ckp lah...berbagai kes dah terjadik ngan menatang yg di panggil "contact lenses" ni.. antaranya: jatuh & hilang smpai xdpt dikesan [mmg selalu], jatuh & jumpe tym dah kering + keras [ko rase aku nk pakai lg ke?], terkoyak [ketika sedang cuci], terkoyak [ketika berada dlm mata aku - serius ni kes ngeri..hehehe beberapa kali terjadi lah...smpai kn gune yg mahal pon jadik lagu ni jugak , plg syiok yg membuatkn aku huru hara ketika menjawab exam..adalah...contact lenses ni terkoyak ketika dlm mata & separuhnyer dah masuk dlm kelopak mata atas..hehehe..sume org ngeri...tp aku sebenarnyer ngeri jugak..tp kene coolkan diri sbb nk g jwb exam mgt (kat dungun tym ni)..blk dr exam baru aku setelkan..seb baek leh kuarkan setelah mata aku madi air smpai merah mata aku..hehehe..kalo xkuar jugak..korang rase...ape dah jadik? hehehee pikir-pikir kan lah yek..aku ngeri jek nk ingatkan blk, pas2 contact lense ilang..hahahaa sebab nyer aku tertumpah solution dia dr dlm bekas dia 2..hahahahaa yk lah kes...]


ke sebab mate aku ni letih xcukop tido [ade ke? aku terlebey tido jek aku rase] wawawa mata aku akan normal kembali..boleh ka? sbb mase aku buat spec baru ari2..gut news sbb power aku trn sikit,,but power tok silau aku tambah double ok...melampau2 lak...2 yg membuat harga naek mahal..sbb kene tempah cermin laen..ke tokei kedai 2 tipoo aku..wallahua'lam..tp dah 2 kedai [jek..hehe] aku pg bg maklumat yg same..kedai yg 1st 2..mmg leh dipercayai lah..kn..sbb mmg dia dah baser ngan ayah aku..sbb tokei nyer kawan ayah aku..tp yg sedihnya..bingkai yg aku nk xdek ok..yg ade cume branded yg xmampu aku beli setakat ni...pas2 aku g kedai laen..yg sebelom ni aku hny beli contact lenses jek..[last 2005..lame nyer] so, aku wat kedai 2 lah...seirus ape lah sbb org rabun kn? teringin nk buat laser seperti yg digembar gemburkan oleh kengkawan aku [sbb dah ade yg buat & hasilnya jadik OK..hidup free without specs or contact lenses..] tp nk wat laser 2 kene ade ongkosnya...perghhh..2lah teknologi skrg..tp aku lom dgr pasal sode effect wt bende alah ni..kire ok lah kot.


ke sebab mate aku dah letih tgk coding-coding ni?[ape motif nye plak kali ni..nk suh aku carik keje laen ka?] hehehehee so, pikir-pikirkan lah sendirik yeaa YUN..hehehheee

No comments:

Good Bye 2018

**pic from google