Friday, October 31, 2008

Jamuan Raya BERNAS

Bertempat kat Tropicana Golf & Country Resort [as usual lah kan..BERNAS suke sgt tempat ni] pada tanggal 29 Oktober 2008 jam 6.00ptg - 10.00mlm jamuan besar-besaran anjuran BERNAS tok staff&family + partners BERNAS + Vendors + suppliers + semua yg berkaitan ngan BERNAS lah kn..dah lah wat last minute..hehehe raya yg terakhir kan..hahhaaa pape pon aku hepi jek sbb makan FREE lagi..ahahahaa
inilah bukti kehadiran kami di sana..aku ngan sharna gerak dr opis kui 5.40pm..mak aii even dpt pelepasan tok pulang awal iaitu kui 4pm pd hari 2..kami kan pekerja dedikasi..lepas opis jek smbil wat keje [yeke?] hehehe
ni lah penyambut tetamu yg vogue da vas pd mlm itew yg sibok mo join kami berposing [ko xwat keje ke ape?] sakan join kami berposing..tetamu yg hadir kene masuk sndrik..nnt boss nmpk sape nk jawab?

ko tgk 2..sume mangkuk letak kat tempat aku..nmpk sgt aku buruk lantak..tp i makan sikit ok! satay 6batang jek I balun malam 2 [mlm ke? bkn time maghrib ka?] hehehe... tp yg best 2 ekor kambing tumbang tok dipanggang kan pd mlm itew..tp org Bernas ni mmg lah ala2 xpenah xjumpe kambing..before maghrib sekor dah selamat..pehtu xsmapai nk jejak 8pm..abislah riwayat ke-2-2 ekor kambing masuk dlm perut org bernas yg ala2 pelahap lah jugak kot! [mampuih aku statement berani mati ni name nyer]
Time ni sharna nk snap gamba bebudak ni..aku selambe jek ayam jek lari + join depa ni posing..huhuhu..thanx kak sharna!
lahhh dah cerita punyer lah pjg baru nk ucap selamat datang..mlm 2 cam baser adelah kumpulan gamelan [aku rase boss bernas ni mmg suke ngan musik gamelan] sbb tetiap taun gamelan ni jek di tempah nyer tok menghiburkan para tetamu..len kali tempah lah aku ngan sharna kn..kami sedia jek menghiburkan semua org..hahahaha larik!!!
wahhh kak sharna yg bertanda cat di dahi...berposing ngan makanan yg sedikit..sikit ke ko makan? aku seb baek melantak sikit jek kambing 2 sbb aku takut kepanasan time mlm..tp even mkn sikit efek dia ttp aku kepanasan mlm tuu...wawawa
esoknya plak iaitu...30 Oktober bersamaan ari khamis level 19 [ni level big-big boss..org rendah2 cam kami dok tingkat bawah jek ok!] lak wat jamuan raya [ade lagi ke raya time ni?] muskil gak aku..tp layan kan ajo..sbb ade mcm2 makanan..memule aku makan meehoon soto..layan..pehtu nasik beriani ngan lauk ayam + daging yg marbelles..merembes air liur time sbb teringat kelazatan makanan smlm..pehtu sekor lagi kambing tumbang smlm..SAH! mmg org bernas giller makan kambing...dengar jek kambing sume meroyan jadiknye..hahaha tp seyes jamuan smlm lg heaven sbb mcm-mcm ada..yg best kek carrot dia..mmg merembes lah enzim-enzim dlm mulut aku nih..pehtu cupcakes comei yg aku xdpt..sbb terlmbt q..pdn muke lahkan..tp upset tau....sbb kak sharna dpt [gara-gara dia main kelip2 mate ngan en shaukat..xaci ok!] adelah kuih muih yg sume lazania....wawawa dah abes raya..kene tgu next year lak lah tok aktiviti makan-makan lagi..oppss lupe nk habaq..a day before majlis raya bernas kat tropicana..iaitu pd tanggal hari selasa, department finance wat majlis raya..so, lauk paling best yg aku sukak adelah..laksa sarawak hasil tangan kak Ema..i'm loving it! mmg marbellous ok! [teringat aku laksa sarawak hasil masakan mak cik si cdah + mak si cdah..wahhh rindunya nk makan laksa wahhh]

3 comments:

Unknown said...

Gila best mcm2 jamuan raya ada kat tmpt ko...aku pny jamuan raya??huhu malas nk cite..tp bersyukur ajo lah..hehe

Yun said...

baser lah...semua department mo buat kan..name pon comp agak besor sikit..hahaha so byk lah dept nyer..makin byk lah aku makan~~~

Farie said...

uish! kaq yun udah2 la tu... raye dah abeh dah...hehe!

Good Bye 2018

**pic from google